Nyhet Allmän information

Årsmötestider och nya tag!

Vi på ABF Stockholm har samlat information i form av en kurs för dig som ska hålla stämma eller årsmöte digitalt, nu när fysiska möten begränsas och nya sätt att mötas blir allt mer vanligare.

Fördelar med digitala årsmöten
En given fördel med digitala årsmöten är att de som inte kan närvara fysiskt på årsmötet nu ges möjlighet. Det kan till exempel vara av geografiska eller ekonomiska skäl. En annan fördel är att tillgängligheten ökar och fler ges möjlighet att vara med. Att genomföra årsmötet digitalt kan också tilltala andra målgrupper, exempelvis unga medlemmar, som därmed ges möjlighet att påverka och engagera sig i föreningens utveckling.

Om kursen
Om Zoom, Teams, Skype, Messenger eller en annan digital plattform – det är samma grundprinciper som gäller för alla dessa kanaler när du ska hålla ditt digitala årsmöte. Kursen syftar till att skapa förståelse för digitala verktyg samt kompetens i dess användning till årsmötet. Du får insikter, inspiration och färdigheter som förbereder dig inför ditt och din förenings digitala årsmöte.

>> Kompetensutveckling inom digitala möten
>> Tips och råd för ökad tillgänglighet
>> Ökad ledarförmåga

Kursen hålls vid tre olika tillfällen:
23 februari kl 10-12
03 mars kl 14-16
10 mars kl 18-20

Du väljer den tiden som funkar bäst för dig. Anmälan är bindande. Får du förhinder går det bra att skicka en kollega istället. Kursen är två timmar lång och erbjuds vid tre olika datum.

Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig som har ett förtroendeuppdrag i en förening/organisation. Du kanske ska planera, genomföra, delta eller hålla i ett årsmöte? Då har du kommit rätt!

Anmälan till kursen
:
23 februari kl 10-12
03 mars kl 14-16
10 mars kl 18-20

<< Tillbaks till nyhetssidan
Translate this page